FødevareWatch

Tuborgh: Arla klarer sig ved at lancere og effektivisere

Mejerier i hele verden kæmper med svære markedsvilkår og lave mælkepriser, men Arlas topchef Peder Tuborgh mener selv, at han har den rette strategi for at klare skærene.

Peder Tuborgh, adm. dir., Arla | Foto: Niels Hougaard/POLFOTO/arkiv

Priserne på mælk og mejeriprodukter er presset i bund på det globale marked, og det kan mærkes overalt i branchen, hvor verdens mejerigiganter kæmper for at klare skærene. Det gælder også Arla, hvor adm. direktør Peder Tuborgh har en klar strategi.

Det skriver Berlingske Business.

I årets første halvdel faldt Arlas omsætning med knap 4 pct. til 38 mia. kr. Alt imens har Arla holdt omkostningerne nede og øget salget af varemærker – blandt andet ved øge markedsføringen med 25 pct.

”Vores strategi er at prøve at løse problemerne ved blandt andet at investere markant i lancering af masser af nye produkter, parallelt med et benhårdt effektiviseringsprogram,” siger Peder Tuborgh til Berlingske Business.

Direktøren forventer, at Arlas omsætning i år falder til 76-77 mia. kr. mod 79 mia. kr. sidste år. Indtjeningen forventes også at falde en smule.

I går meddelte Arla, at mejeriet er i gang med at sælge datterselskabet Rynkeby Foods.

Nu skærer Arla forretningen helt til

Rynkeby-chef er fortrøstningsfuld

Officielt: Arla sætter Rynkeby Foods til salg

Arla-rival vil fordoble sin kinesiske omsætning på fem år

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier