FødevareWatch

Kvickly forventer at tjene mere

Mens Coop har svært ved at tjene penge på koncernens Fakta-butikker, ser det bedre ud for Kvickly-kæden, der venter øget overskud i år.

Søren Steffensen, Kvickly | Foto: PR

Sidste år leverede Kvickly sit første overskud i kædens 53-årige historie, og til Dansk Handelsblad siger kædedirektør Søren Steffensen, at resultatet for 2015 ser ud til at blive endnu bedre.

Faktisk ser året indtil videre så lovende ud, at Søren Steffensen "forventer i år at gøre det dobbelt så godt som sidste år," som han siger til Dansk Handelsblad.

Prøv FødevareWatchs nyhedsbrev gratis to gange dagligt

Da FødevareWatch talte med Søren Steffensen i sommers forklarede han, hvordan han arbejder med at gøre Kvickly til en bedre forretning. Det handler om at ændre kulturen blandt medarbejderne og give branchens bedste kundeoplvelse.

”Vi og vores konkurrenter vil jo alle sammen det samme. Når du ser tv-markedsføringen, handler det hele om, at - vi har også en slagter, vi har også en bager og bla. bla. Der har vi været ude og få defineret det ’why,’ som vi, vores kultur og ledelse skal stå på. Vi har været 360 grader omkring det koncept, som vi vil eksekvere på – hvad er Kvickly i fremtiden?,” lød det fra kædedirektøren, som fortsatte:

”Den eksistensberettigelse er simpelthen at forvandle ethvert besøg til en god oplevelse, du deler. Hver gang vores medarbejdere gør noget, skal det være med til at forvandle et besøg til en god oplevelse, man gider gå hjem og dele. Det kommer til at stille ekstremt store krav til os i alt, hvad vi gør. Vi kommer til at starte med at uddanne vores medarbejdere og omorganisere os med en kundeoplevelseschef, der simpelthen ikke skal lave andet end at sikre, at der i hvert eneste varehus sker ting, som gør, at kunderne får de gode oplevelser, som de deler, når de kommer hjem.”

Kunderne skal bruge mobilen til at scanne mælk og pålæg

Kvickly-chef: Kulturforandring ses i tallene

Kvickly-chef: Vi er foran budgetterne

Kvickly-chef: Vi tænkte ikke på markedsandele og omsætning

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier