Nødde-trio vil indtage både USA og Kina

Det hele begyndte for fem år siden hjemme i et køkken med at blande lidt dadler og cashewnødder. Nu sælges virksomheden Rawbites frugt- og nøddebarer i 25 lande og er på vej til det amerikanske og kinesiske marked.
De tre iværksættere bag succeshistorien, Morten Fullerton, Rolf Nolsøe Bau og Nikolaj Lehmann, er også selv overraskede over udviklingen, skriver Børsen, der i år har udnævnt iværksætternes firma til gazellevirksomhed. Det var nemlig aldrig tanken, at de tre iværksættere, skulle blive millionærer på ideen.
Modtag FødevareWatchs abonnement gratis - hver dag!
"Vi håbede, at vi en dag kunne leve af det, men havde ikke drømt om, at det kunne blive så stort," siger 53-årige Morten Fullerton til avisen.
Rawbite har haft en vækst i bruttofortjeneste på 861 pct. fra 2011 til 2014. Selskabet tjente sidste år 2,9 mio. kr. i rent overskud, og i år forventer de at komme ud med et plus på 8 mio. kr.
Nordens elite-fødevarer skal ind på USA's hylder
Relaterede artikler:
Nordens elite-fødevarer skal ind på USA's hylder
For abonnenter
Brødgigant vil vokse i USA og mod øst
For abonnenter
Nu ruller Paradis-kuglerne hurtigt i USA
For abonnenter