Nødde-trio vil indtage både USA og Kina

Tre midaldrende danske mænd tror på, at deres hurtigtvoksende millionforretning med økologiske frugt- og nøddebarer, Rawbite, kan erobre de kinesiske og amerikanske sundhedshjerter.

Det hele begyndte for fem år siden hjemme i et køkken med at blande lidt dadler og cashewnødder. Nu sælges virksomheden Rawbites frugt- og nøddebarer i 25 lande og er på vej til det amerikanske og kinesiske marked.

De tre iværksættere bag succeshistorien, Morten Fullerton, Rolf Nolsøe Bau og Nikolaj Lehmann, er også selv overraskede over udviklingen, skriver Børsen, der i år har udnævnt iværksætternes firma til gazellevirksomhed. Det var nemlig aldrig tanken, at de tre iværksættere, skulle blive millionærer på ideen.

Modtag FødevareWatchs abonnement gratis - hver dag!

"Vi håbede, at vi en dag kunne leve af det, men havde ikke drømt om, at det kunne blive så stort," siger 53-årige Morten Fullerton til avisen.

Rawbite har haft en vækst i bruttofortjeneste på 861 pct. fra 2011 til 2014. Selskabet tjente sidste år 2,9 mio. kr. i rent overskud, og i år forventer de at komme ud med et plus på 8 mio. kr.

Nordens elite-fødevarer skal ind på USA's hylder

Brødgigant vil vokse i USA og mod øst

Nu ruller Paradis-kuglerne hurtigt i USA

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også