FødevareWatch

Ægproducent laver proteindrik

Hedegaard Foods har udviklet en ny proteindrik baseret på æggehvider. Ifølge direktøren er der tale om et helt unikt produkt, som kan nå bredt ud og kaste en stor omsætning af sig.  

Til januar får markedet for proteindrikke endnu en konkurrent, når Hedegaard Foods lancerer sit nye produkt White i den danske detailhandel. Proteindrikken, der findes i fire smagsvarianter, er lavet på rene æggehvider og indeholder hverken konserveringsmidler, laktose eller fedt.

Udviklingen af White har været flere år undervejs, og ifølge Hedegaard Foods er der tale om et helt unikt produkt, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

”Vi har i en årrække arbejdet på at finde den ultimative proteindrik baseret på æg. Vi ved jo, at ægget indeholder alle de gode og rigtige næringsstoffer, men du står jo ikke lige og koger et æg, når du skal have et proteintilskud for eksempel lige efter træning,” siger adm. direktør Ivan Noes Jørgensen fra Hedegaard Foods i meddelelsen og fortsætter:

”Vi har fundet en proces, hvor vi kan fjerne enhver fornemmelse af æg og give æggehviden samme viskositet som mælk. Så vidt vi ved, er vi de første i verden, der har gjort det på den måde.”

Millionbeløb i vente

Ivan Noes Jørgesen har høje forventninger til produktet. Han mener, de har fat i noget stort. 

”Vi producerer White i Danmark, og så længe produktet er på køl, kan det transporteres relativt langt. Vi har en forventning om at nå bredt ud, og at nå en omsætning på et tocifret millionbeløb allerede i 2016,” siger Ivan Noes Jørgensen i meddelelsen.

Fødevarer, drikkevarer, detail, leverandører og services. FødevareWatch dækker bredt - læs mere i vores gratis nyhedsbrev

Det er ikke helt fjernt for Hedegaard Foods at kaste sig over nye forretningsområder. I tirsdags skrev FødevareWatch, at ægproducenten, der ellers primært forarbejder, pakker og distribuerer æg, nu også vil sælge hønse- og hanekød. Produkterne vil, ligesom proteindrikken, sælges i detailhandlen fra januar.  

”Vi får lavet nogle eksterne samarbejdsaftaler om at slagte og bearbejde vores høns og hanekyllinger. Det er under vores eget brand, så det er et nyt forretningsområde. Vi synes, det går fint i tråd med hele økologiske tankegang om at bruge alle ressourcer,” sagde Ivan Noes Jørgensen til FødevareWatch.

Foto: PR Hedegaard Foods
Foto: PR Hedegaard Foods
 

Hedegaard kaster sig over nyt forretningsområde

Hedegaard forbereder sig på yderligere opkøb

Hedegaard Foods satser stort på kontroversielle æggebakker

Økologi skal udgøre halvdelen i Hedegaard Foods

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier