FødevareWatch

Ægproducent laver proteindrik

Hedegaard Foods har udviklet en ny proteindrik baseret på æggehvider. Ifølge direktøren er der tale om et helt unikt produkt, som kan nå bredt ud og kaste en stor omsætning af sig.  

Til januar får markedet for proteindrikke endnu en konkurrent, når Hedegaard Foods lancerer sit nye produkt White i den danske detailhandel. Proteindrikken, der findes i fire smagsvarianter, er lavet på rene æggehvider og indeholder hverken konserveringsmidler, laktose eller fedt.

Udviklingen af White har været flere år undervejs, og ifølge Hedegaard Foods er der tale om et helt unikt produkt, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

”Vi har i en årrække arbejdet på at finde den ultimative proteindrik baseret på æg. Vi ved jo, at ægget indeholder alle de gode og rigtige næringsstoffer, men du står jo ikke lige og koger et æg, når du skal have et proteintilskud for eksempel lige efter træning,” siger adm. direktør Ivan Noes Jørgensen fra Hedegaard Foods i meddelelsen og fortsætter:

”Vi har fundet en proces, hvor vi kan fjerne enhver fornemmelse af æg og give æggehviden samme viskositet som mælk. Så vidt vi ved, er vi de første i verden, der har gjort det på den måde.”

Millionbeløb i vente

Ivan Noes Jørgesen har høje forventninger til produktet. Han mener, de har fat i noget stort. 

”Vi producerer White i Danmark, og så længe produktet er på køl, kan det transporteres relativt langt. Vi har en forventning om at nå bredt ud, og at nå en omsætning på et tocifret millionbeløb allerede i 2016,” siger Ivan Noes Jørgensen i meddelelsen.

Fødevarer, drikkevarer, detail, leverandører og services. FødevareWatch dækker bredt - læs mere i vores gratis nyhedsbrev

Det er ikke helt fjernt for Hedegaard Foods at kaste sig over nye forretningsområder. I tirsdags skrev FødevareWatch, at ægproducenten, der ellers primært forarbejder, pakker og distribuerer æg, nu også vil sælge hønse- og hanekød. Produkterne vil, ligesom proteindrikken, sælges i detailhandlen fra januar.  

”Vi får lavet nogle eksterne samarbejdsaftaler om at slagte og bearbejde vores høns og hanekyllinger. Det er under vores eget brand, så det er et nyt forretningsområde. Vi synes, det går fint i tråd med hele økologiske tankegang om at bruge alle ressourcer,” sagde Ivan Noes Jørgensen til FødevareWatch.

Foto: PR Hedegaard Foods
Foto: PR Hedegaard Foods
 

Hedegaard kaster sig over nyt forretningsområde

Hedegaard forbereder sig på yderligere opkøb

Hedegaard Foods satser stort på kontroversielle æggebakker

Økologi skal udgøre halvdelen i Hedegaard Foods

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier