FødevareWatch

Karen Volf-kagerne får ny direktør

Efter tre et halvt år på posten er det slut for Mikkel Lohmann Davidsen som leder af kagevirksomheden Bisca. Den nye direktør er særdeles godt kendt med forretningen.

Foto: Kaare Smith/ Ritzau Scanpix.

Den Stege-baserede kageproducent Bisca har lavet en lynudskiftning på hjørnekontoret, og bestyrelsen har valgt at udskifte Mikkel Lohmann Davidsen, der har været direktør siden foråret 2012.

I stedet er økonomidirektør Michael Møller Jensen af bestyrelsen blevet forfremmet til adm. direktør med virkning fra 1. oktober, skriver sn.dk.

Ifølge bestyrelsesformand Jan Bodd er udskiftningen sket uden dramatik.

"Vi har været enige om, at det strategisk set er bedst for Bisca at lave den ændring. Michael Møller Jensen er et godt valg til at føre Bisca videre. Bisca er en aktør på et marked med hård konkurrence, men Michael kender virksomheden og branchen utrolig godt, og vi mener, han er den rette til at videreudvikle forretningen," siger han til hjemmesiden.

Bisca A/S, kendt for mærkevarer som Bisca, Karen Volf og Bakkegaarden er Danmarks største udbyder af kager, småkager og kiks. Firmaet blev i april 2011 solgt til det norske fødevareselskab Scandza AS. Dengang var Bisca under ledelse af Leif Bergvall Hansen, Lars Ytting og Michael Budtz Berthelsen. Siden overtog Mikkel Lohmann Davidsen efter Leif Bergvall Hansen.

Som det har været i de senere år, er der meget tryk på priserne i den danske detailhandel, og det mærker man også i Bisca, hvor prispresset har været medvirkende årsag til, at omsætningen dalede fra 310,1 mio. kr. i 2013 til 281,8 mio. kr. i fjord.

Samlet betød de ind- og udenlandske fald, at den totale Bisca-toplinje i 2014 faldt tilbage med godt 65 mio. kr. til 435,8 mio. kr.

Klar opskrift skal sikre Karen Volf i presset småkagemarked

Tidligere Bisca-direktør i spidsen for lakseselskab

Direktør forlader Bisca 

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier