FødevareWatch

Her er 7-Elevens næste skridt i Danmark

Der er røget mange lune morgencroissanter og frokostsandwiches over diskene i den døgnåbne kioskkæde, men fremover ligger fokus et helt tredje sted, forklarer 7-Eleven-chefen Jesper Østergaard.

7-Eleven-butikkerne har igennem de seneste år gennemgået en større forandring. Fra tidligere at have stor fokus på at være det sted, hvor danskerne kunne klare alle de nødkøb, som de ikke nåede, før detailhandlen havde fyraften, handler det i dag meget om at tilbyde kunderne et sortiment af fødevare-produkter, som man kan tage med på farten.

Gennem årene har man øget salget af morgenmadsprodukter, og gennem blandt andet at have fokuseret på at sælge billige croissanter, som samtidig vinder i diverse forbrugertest, har man fået del i den kulturforandring, som har betydet, at danskerne i dag i stor stil tager morgenmaden og morgenbrødet med på farten.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier