FødevareWatch

Salat-samarbejde satser på foodservice

Samarbejdet mellem DLG Food og franske Florette udmønter sig nu i de første salatprodukter, der er henvendt til den danske foodservicesektor. De danske detailkunder må væbne sig med tålmodighed.

Foto: PR-billede/DLG Food

Den franske salatproducent Florette og danske Lammefjords Grønt, ejet af DLG Food, gik i februar sammen i et joint venture. Og nu er man så klar med de første snitgrønt-produkter, der er direkte henvendt til foodservice-sektoren, og med særligt fokus på den styrke, der ligger i at kunne levere hele året.

”Nye undersøgelser i foodservice viser, at de madprofessionelle betragter kvalitet som en af de mest afgørende leverandøregenskaber. Vores ambition er at levere forarbejdet grønt af gourmetklasse året rundt. I den nye konstellation kan vi udligne sæsonudsving og være leveringsdygtige på en bred palet af grøntsager med kompromisløs kvalitet. Lammefjords Grønts styrke ligger i de danske og økologiske råvarer som f.eks. rodfrugter og kartofler, mens Florette har grobund i en kompetent fransk salattradition. Det match er hele fundamentet i vores nye samarbejde”, siger Anne Borghegn, der er kommerciel Direktør i joint-venturet Florette Lammefjorden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier