
Den franske salatproducent Florette og danske Lammefjords Grønt, ejet af DLG Food, gik i februar sammen i et joint venture. Og nu er man så klar med de første snitgrønt-produkter, der er direkte henvendt til foodservice-sektoren, og med særligt fokus på den styrke, der ligger i at kunne levere hele året.
”Nye undersøgelser i foodservice viser, at de madprofessionelle betragter kvalitet som en af de mest afgørende leverandøregenskaber. Vores ambition er at levere forarbejdet grønt af gourmetklasse året rundt. I den nye konstellation kan vi udligne sæsonudsving og være leveringsdygtige på en bred palet af grøntsager med kompromisløs kvalitet. Lammefjords Grønts styrke ligger i de danske og økologiske råvarer som f.eks. rodfrugter og kartofler, mens Florette har grobund i en kompetent fransk salattradition. Det match er hele fundamentet i vores nye samarbejde”, siger Anne Borghegn, der er kommerciel Direktør i joint-venturet Florette Lammefjorden.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FødevareWatch
Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"
Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.