FødevareWatch

Danish Crown fremlægger ny ledelse

Efter en større organisationsomlægning er det danske slagteri DC Pork nu klar til at fremvise, hvem der skal sidde i toppen af firmaet.

Ny ledelse i Danish Crown fremlægges. | Foto: Janus Engel

Danish Crown ændrer strukturen i divisionsafdelingen DC Pork B2B, som blev oprettet i starten af august.

Omlægningen indebærer, at produktionsdirektørens stilling splittes op i tre områder, oplyser kødproducenten i en pressemeddelelse.

De seneste fem år har Søren F. Eriksen siddet alene på posten som produktionsdirektør, men han skal nu være direktør for hele DC Pork B2B.

Derudover får Kurt T. Pedersen posten som Vice President Supply Chain, Niels V. Juhl udnævnes til Vice President Engineering, og den hidtidige direktør fra Danish Crowns svineslagteri i Horsens, Per Laursen, træder et skridt op og bliver Vice President Production.

Danish Crown omorganiserer og forfremmer direktør

"Med den nye struktur øger vi med udnævnelsen af Kurt T. Pedersen og Niels V. Juhl vores fokus på sammenhængen i produktionen og hele det tekniske område med det klare mål at reducere risikoen for flaskehalse. Samtidig får Per Laursen som den ansvarlige for produktionen frigjort tid til at arbejde målrettet med opfølgning i relation til hver enkelt fabrik, hvilket er et område, der har fyldt for lidt indtil nu," skriver DC Pork B2B i en pressemeddelelse.

Tidligere omlægninger

Omlægningen kommer efter en periode med flere forandringer, blandt andet blev Jesper Friis fyret i januar i 2015 efter et par år i stillingen som direktør for Danish Crown.

Og i starten af august meddelte Danish Crown, at de havde opdelt virksomheden i de fire selvstændige forretningsområder, herunder DC Pork B2B. De tre andre enheder er DC Pork Danmark, DC Fleisch og KLS Ugglarps.

Danish Crown fyrer direktør

Ny direktør til underskudsslagteri

Ny direktørpost til Jesper Friis 

Mere fra FødevareWatch

Perfekt storm får Co-Ros regnskab til at styrtdykke

Den verdensomspændte juice- og iskoncern Co-Ro blev ramt af tre faktorer, der skabte den perfekte storm i et hårdt år. Selskabet vil nu gøre sig selv uafhængig fra de største markeder og satse mere på nye.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier