FødevareWatch

Arla indgår to afrikanske partnerskaber

Gennem to helt nye partnerskaber i Nigeria og Senegal træder Arla for alvor ind på det afrikanske marked. Om fem år skal Arla omsætte for 3,5 mia. kr. syd for Sahara, og det nye marked i Nigeria skal alene bidrage med mere end halvdelen.

Foto: Peter Hove Olesen/Ritzau

Som led i den overordnede Arla-strategi om at vokse uden for Europa, har mejerikoncernen netop præsenteret det næste store forretningsmæssige milepæl på den afrikanske scene.

Gennem to partnerskaber i henholdsvis Nigeria og Senegal vil Arla over de kommende fem år tage nogle vigtige skridt i retning af at nå målet om at øge Afrika-omsætningen fra omkring 90 mio. euro til 460 mio. euro - svarende til knap 3,5 mia. kr. Væksten skal hentes gennem salg af først mælkepulver og siden mælkeprodukter til den hastigt voksende middelklasse i de to vestafrikanske lande.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier