FødevareWatch

Mælkeløft kan styrke Rema-image

Når Rema 1000 i dag vælger at sætte prisen på mælk op med 50 øre kan det ikke alene vise sig at være en god forretning for mælkebønderne. Det kan også styrke detailkædens image, siger konsulent fra Retail Institute Scandinavia.

For nogle uger siden handlede det om størrelsen på butikkernes posebrød, og nu handler det om mælkeprisen.

Rema 1000 forsøger ifølge detailkender Dorte Wimmer fra Retail Institute Scandinavia at styrke detailkædens discountimage, når de som i dag sender et budskab ud om, at de vil støtte de danske landmænd med 50 øre per liter mælk ved at hæve literprisen i butikkerne tilsvsarende.

Det skriver TV2.dk.

"Jeg tror, de vil få nogle gode point på deres image-konto, ligesom de har fået med deres andre tiltag," siger Dorte Wimmer og fortsætter:

"De har været gode til at positionere sig i forhold til madspild. Alle deres tilbudsvarer køber man et styk af, fordi de arbejder mod madspild. For et par måneder siden gik de også ud og sagde, at de ville sælge brød i mindre pakninger, fordi man ellers ikke når at spise det. Det her ser jeg som næste skud i kanonen."

Rema står alene med prishop på mælk

Hækkerup og Arla jubler over Rema-udmelding

Rema går mod strømmen - hæver mælkeprisen med 50 øre

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier