FødevareWatch

Coop sparer millioner på kamp mod madspild

De seneste to år har Coops butikker kørt et madspildsmanifest. ”Det har effektiviseret virksomheden,” siger miljøchef.

Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

En supermarkedstur i dag er ikke den samme som for blot et par år siden. Datomærkningerne er kommet frem i forreste geled, og dagligt er der mulighed for at købe butikkernes hjemmebagte brød til halv pris, når lukketiden melder sig.

Generelt set er der kommet et mere markant fokus på madspild. Organisationen Stop Spild af Mad modtog eksempelvis Nordisk Råds Natur- og miljøpris i 2013, og også Coop – som med Irma, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Kvickly sidder på 37 pct. af det danske marked – har satset på at få nedbragt madspildet de senere år. Det har sparet koncernen 20-25 mio. kr., forklarer miljøchef Signe Frese:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier