FødevareWatch

Ny indisk chef vil genskabe Nestlés omdømme

Efter en omfattende skandale relateret til blyindholdet i Nestlés Maggi Noodles vil selskabets nye indiske chef genskabe fødevarekæmpens brand ”skridt for skridt”.

Foto: Aijaz Rahi/AP/POLFOTO

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlés nye direktør i Indien står overfor noget af et arbejde med at genopbygge selskabets omdømme i kølvandet på en omfattende skandale med selskabets populære produkt Maggi Noodles.

Det skriver Wall Street Journal.

Koncernen blev for nylig indhyllet i en større skandale, da indiske myndigheder fandt for store mængder bly i selskabets nudler. Prøver i andre lande har dog efterfølgende vist, at der ikke skulle være nogen problemer med produktet, og der er blevet sat spørgsmålstegn ved de indiske myndigheders fund, der resulterede i tilbagekaldesle og destruktion af adskillige produkter og har kostet koncernen et trecifret milliardbeløb.

Men endnu værre er det, at selskabet gode navn har lidt et alvorligt knæk på grund af sagen. Og det vil tage lang tid at genopbygge forbrugernes tillid på det indiske marked, forudser  Suresh Narayanan, der netop har taget over som landedirektør for Nestlé i Indien.

”Vi skal nok klare os igennem. Det vil vi sige til de mnage millioner forbrugere,” siger den nye direktør ifølge avisen og tilføjer, at man vil genopbygge selskabets brand ”skridt for skridt, forbruger for forbruger og ansat for ansat”.

Men den 55-årige indiske statsborger, som har været ansat i Nestlé i en årrække og senest stod i spidsen for forretningeni Filippinerne, siger også, at han vil foretage ændringer i den indiske forretning, der allerede var presset inden nudelskandalen. I det forgangne år oplevede forretningen således den laveste vækst i mere end ti år.

Analytikere undrer sig over Indiens nudel-forbud

Nestlé taber mindst 330 mio på tilbagekaldelse

USA undersøger Nestlés nudler

Nestle klager over indisk forbud mod nudler med bly

Kenyanske supermarkeder stopper salget af Nestlés nudler

Nestlé trækker populære nudler efter indisk stormvejr

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier