FødevareWatch

Økologisk festivalmad rykker blandt de unge gæster

Ifølge en ny analyse køber gruppen af unge under 29 år mere økologi end andre aldersgrupper. Den konklusion passer fint ind i Roskilde Festivalens økologiske sats.

Selve festivalspladsen blev igår åbnet for gæsterne. | Foto: Philip Davali/Polfoto

ROSKILDE

I 2017 er det målsætningen, at 90 pct. af al mad, der serveres for de omkring 120.000 gæster på Roskilde Festival, skal være økologisk. På dette års festival, der løber af stablen netop i disse dage, udgør økologien omkring 45 pct., og det passer gæsterne særdeles fint, hvis man krydser det faktum med den seneste økologi-analyse fra Økologisk Landsforening.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier