FødevareWatch

Private label fylder godt i kummefryseren

Kædernes egne mærker fortsætter sig med at æde sig ind på frostmarkedet. Særligt frosne fisk, kyllinger og andet kød fylder mere i dagligvarebutikkers kølediske.

Ærter er et af de mest populære produkter på markedet for dybfrost. | Foto: Lars Just/Polfoto/Arkiv

Kædernes egne mærker fylder mere og mere i kølediskene i landets dagligvarebutikker.

Nye tal fra Nielsen og brancheorganisationen PLMA viser, at private label nu står for 46,9 pct. af det danske frostvaremarked. Til sammenligning lå andelen på 37,1 pct. for fire år siden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Overblik: Her er partiernes erhvervspolitik

VALG 2022: Manglende arbejdskraft og selskabsskattelettelser vil stå højt på den erhvervspolitiske dagsorden under det kommende folketingsvalg, mener politisk redaktør. Trods udfordringer får erhvervslivet dog næppe megen opmærksomhed under valgkampen. Få overblikket over partiernes erhvervspolitiske ønsker her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier