FødevareWatch

Private label fylder godt i kummefryseren

Kædernes egne mærker fortsætter sig med at æde sig ind på frostmarkedet. Særligt frosne fisk, kyllinger og andet kød fylder mere i dagligvarebutikkers kølediske.

Ærter er et af de mest populære produkter på markedet for dybfrost. | Foto: Lars Just/Polfoto/Arkiv

Kædernes egne mærker fylder mere og mere i kølediskene i landets dagligvarebutikker.

Nye tal fra Nielsen og brancheorganisationen PLMA viser, at private label nu står for 46,9 pct. af det danske frostvaremarked. Til sammenligning lå andelen på 37,1 pct. for fire år siden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Dansk foodtech sidder fast i affyringsrampen - der er brug for flere stjerneskud

MAD FOR MILLIARDER: Mangel på visioner, penge eller ideer? Det halter med at skabe fødevare- og landbrugsaktører med globalt potentiale herhjemme, når man måler det op mod et iværksætterland som Israel. Food & Bio Cluster ser klare mangler i investormiljøet, mens Vækstfonden efterlyser flere gode ideer - så kommer pengene også.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier