FødevareWatch

Irma-relancering koster trecifret millionbeløb

Ligesom resten af Coops kæder er Irma i fuld gang med en relancering. Kæden har afsat et stort millionbeløb til formålet.

Foto: Mik Eskestad/Polfoto/Arkiv

Irma arbejder som tidligere beskrevet på FødevareWatch på en relancering af sine butikker under navnet 3.0-konceptet, hvor der bliver gjort mere plads til særligt frugt og grønt, kød og vin.

Mens økologi og kvalitetskød er blevet stadig mere udbredt i dansk dagligvarehandel, har kæden valgt at afsætte et trecifret millionbeløb til at modernisere sine butikker.

Det skriver Berlingske.

”Det er dyder, vi har siddet mere alene på, end vi gør i dag, så vi skal selvfølgelig steppe op og blive endnu bedre til de ting,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj og tilføjer:

”Hvis vi skal beholde den position, vi har på kvalitetsdimensionen, skal vores butikker også gå forrest på indretningen.”

Ved udgangen f 2017 er det planen, at alle Irmas 80 butikker skal være transformeret til det nye koncept.

Irma barsler med nye butikker

Irma-chef ser et gryende opsving

Nye tiltag i supermarkedet skal omvende prisfikserede danskere

Mere fra FødevareWatch

Daloon-direktør stopper

Peder Andersen skal ikke længere stå i spidsen for den kapitalfondsejede forårsrulleproducent fra Nyborg. Efter fem og et halvt år på posten har han selv været med til at finde sin afløser.

Grød drager på vækstjagt med nyt forretningsben

Ti år efter åbningen af den første Grød-restaurant i Sydhavnen i København vil stifter Lasse Skjønning Andersen nu fylde mere i detailhandlen: "Vi tror, at vi har brandet og produkterne, der kan sikre os, at vi bliver en stor spiller".

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier