
En sjællandsk pensionist eller en midaldrende person med høj indkomst.
Det er prototyperne på de danskere, der køber fødevarer over nettet gennem de såkaldte måltidskasser fra leverandører som Aarstiderne og Skagenfood.
En undersøgelse foretaget af TNS Gallup for Nordeas nyhedsbrev viser, at det fortrinsvis er ældre mennesker i Hovedstaden, der benytter sig af abonnementerne, hvor man får dagligvarer leveret til døren.
I alt har cirka otte procent af den voksne danske befolkning har haft abonnement på kasserne med frisk kød, fisk, frugt og grønt i løbet af det seneste år.
Undersøgelsen gør samtidig op med myten om, at det er dyrere at handle ind til aftensmaden over nettet. Faktisk viser den, at man kan spare både tid og penge ved at droppe en tur i supermarkedet.
Derfor undrer det også Ann Lehmann Erichsen, forbrugerøkonom i Nordea, at kun to procent af danskerne køber dagligvarer i netbutikker som Nemlig.com, Irma.dk eller Osuma.
"De få danskere, der har droppet besværet med at købe ind selv, siger klart, at de gør det for at spare tid, men reelt sparer de også en lille slat penge ved at overlade besværet til andre," siger hun til nyhedsbrevet.
Osuma.dk leverer endnu et millionunderskud
Per Bank fastholder fødevarestrategi trods Wupti-køb
Skagenfood sælger flere fiskekasser i hårdt marked
Aarstiderne tæt på endnu en fordoblingMere fra FødevareWatch
Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"
Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.