FødevareWatch

Arla tager stor bid af det tyske øko-marked

Kun halvandet år efter lanceringen af Arlas tyske økologisats er mejerimastodonten vokset til at være den største nationale spiller, når det kommer til økologiske mejeriprodukter. Siden nytår har det dog været svært at få råvarer.

Foto: Michael Mottlau/POLFOTO/arkiv

Det er langt fra kun danskerne, der har taget de økologiske fødevarer til sig. Tyskerne vælger i stigende grad også økologi, og det mærker man hos Arla, der siden slutningen af 2013 har været tydeligt tilstede i det tyske marked med sine økologiske produkter.

"Det økologiske mejerimarked i Tyskland vokser stadig. Mens det konventionelle marked er stagnerende og til dels for nedadgående oplever vi at det økologiske marked driver væksten, og særligt når det kommer til økologisk mælk, ser vi væksten," siger Matthias Brune, der er Arlas tyske marketingdirektør, til FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier