Arla satser på latinamerikansk eksportvækst
Gennem øget latinamerikansk markedsføring vil Arla afsætte langt flere oste i fremtiden.
Ifølge Business.dk vil mejerikoncernen ovenpå sit store asiatiske fokus nu kigge i retning af de latinamerikanske forbrugere og deres trang til osteprodukter i en lang række traditionelle retter som tacos, quesadillas og fajitas.
"Mexico er et af de lande, der har størst underskud af mælk. Landet er nødt til at importere omkring 30 procent af den mælk, der er behov for i mejeriindustrien. Vi har næsten tredoblet vores omsætning i Mexico på ét år, og det er kun begyndelsen. Frem til 2018 regner vi med at øge omsætning i hele Latinamerika fra 520 mio. kr. til det dobbelte. Vi tror således på, at der på markederne i Latinamerika kan sælges 4.-5.000 ton ost og Lurpaksmør om året," siger Finn Hansen, Executive Vice President og koncerndirektør til hjemmesiden.
Til Finans.dk siger Janus Skøt, der leder Arlas regionale kontor i Mexico City, at man har planer om at udvide et nyt regionalt salgskontor i Mexico City, som står for salget i flere af de nærliggende markeder, med endnu flere aktiviteter de kommende år. Det samme gælder en udvidelse af produktsortimentet i regionen.
Arla beslaglagde gæstearbejderes pas
Relaterede artikler:
Tysk mejerigigant øjner vækstmuligheder i Danmark
For abonnenter
Arla-rival gearer op til mælkekvoternes afskaffelse
For abonnenter