Coop og Meyers vil gøre det billigere at spise godt
Coop og Claus Meyer har indgået en aftale, der skal gøre det nemmere for den almindelige dansker at spise godt.
Det oplyser detailkæden i en pressemeddelelse, hvor den skriver, at formålet med samarbejdet er at ’skabe en bevægelse, der forandrer og forbedrer dansk madkultur for de mange’.
Det nye partnerskab betyder blandt andet, at dagligvaregiganten og gastronomen går sammen om at skabe en ny serie af kvalitetsprodukter under Meyers-brandet, der ligger i et prisleje, hvor de fleste forbrugere kan være med.
Foruden en ny produktserie, der bliver tilgængelig i alle kæder, indebærer aftalen også, at de to parter opruster det eksisterende samarbejde på brød og kornprodukter. Derudover vil Coop og Meyers invitere danskerne til en række arrangementer med fællesspisning.
Peter Høgsted, adm. direktør i Coop, håber, at initiativerne vil være med til at øge madglæden hos danskerne.
"Coop er med 1,5 millioner medlemmer og 5 millioner ugentlige gæster i vores 1.200 butikker stærkt tilstede i danskernes madliv, men vi har historisk ikke været forbilledligt dygtige til at udfordre den danske madkultur fra dette udgangspunkt. Med denne aftale tager vi et ambitiøst initiativ som led i vores strategi, Sammen om bedre mad," udtaler han.
Claus Meyer vil skabe Superliga-hold
Relaterede artikler:
Meyers henter ny direktør i Københavns Lufthavn
For abonnenter
Meyers brød på vej ind i Kvickly
For abonnenter