Han skal sælge Läkerol og lakridspiber

Cloetta-koncernen får ny topchef til sommer, hvor en erfaren finne afløser Bengt Baron, der stopper efter seks år på posten.
David Nuutinen tager over efter Bengt Baron, der stopper med udgangen af andet kvartal. | Foto: PR/Cloetta
David Nuutinen tager over efter Bengt Baron, der stopper med udgangen af andet kvartal. | Foto: PR/Cloetta

Den skandinaviske slikkoncern Cloetta AB får ny topchef til sommer, hvor David Nuutinen afløser Bengt Baron som adm. direktør.

Den 66-årige finne har været i virksomheden siden 2003 og har blandt andet stået i spidsen for Cloettas finske datterselskab, mens han også har en fortid i både Pepsi og McDonald’s.

Han tiltræder i sin nye stilling til juli, hvor Bengt Baron siger farvel og tak efter seks år på posten som øverste chef i koncernen, der står bag Malaco, Läkerol og de populære lakridspiber.

Den nye chef glæder sig til at komme i gang med at lede slikgiganten.

"Min ambition er at fortsætte den nuværende strategi, som er drevet af organisk vækst, reducering i omkostningerne og eventuelle opkøb," udtaler David Nuutinen i en meddelelse.

Cloetta har hovedsæde i Stockholm og omsatte for 1,313 mia. kr. i første kvartal af 2015, hvilket er stigning på 10 pct. i forhold til samme periode sidste år. Den nuværende koncern er resultatet af en fusion med det finske selskab Leaf, som Cloetta fusionerede med i 2012.

Svensk slikkoncern serverer vækst i tredje kvartal

Cloetta satser på halal-slik

Producenter lokker voksne forbrugere med retroslik

Cloetta: Sukkerafgift skaber gråt slikmarked

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også