FødevareWatch

”Godsejerne” vil lancere fødevarebrand

Familien bag Møllerup Gods, kendt fra tv-serien Godsejerne, vil skabe nyt fødevarebrand.

Foto: Klaus Gottfredsen

Godsejerfamilien Gamborg fra Møllerup Gods vil sætte et nyt fødevarekoncept i søen.

Produkterne og brandet skal tage afsæt i fortællingen om godsets historie i forsøget på at passe ind i forbrugernes efterspørgsel på lokale varer med en historie bag.

Som et nyt forretningsben under Møllerup Gods på Djursland etableres nu Møllerup som brand, og fra 1. maj tiltrådte Henrik Rendbøll, som har erfaring fra bl.a. Supergros og Agrotech, som direktør i Møllerup Gods med ansvar for Møllerup Brands.

Rendbølls første opgave bliver at udvikle rammerne for konceptet og kortlægge afsætningsmulighederne.

”Sideløbende med konceptarbejdet undersøger jeg, hvilke afsætningskanaler vi kan bruge til at nå forbrugerne. Der er en del detailkæder, som, jeg vurderer, kunne være interessante samarbejdspartnere for os,” siger han i en pressemeddelelse.

Mens det endnu ikke er besluttet hvilke produkter, der skal indgå i brandet, kommer godsets historie altså til at spille en central rolle.

”Vi har mange muligheder, men jeg vil gerne vente med at låse mig fast på enkeltprodukter, indtil vi har afsætningskanalen på plads. Men ser vi på godsets historie, er udgangspunktet selvfølgelig dansk og nordisk. Sortimentsmæssigt ser jeg muligheder indenfor stort set alle kategorier,” siger Henrik Rendbøll. 

Middelalderen skal sælge produkter fra 40 fynske producenter

Historisk gods vil tjene penge på øl

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier