FødevareWatch

Smithfield-direktør: "Vi vil ikke spille andenviolin for nogen"

Smithfield Foods satser stort på færdigpakket kød. ”Vi opbygger en fantastisk mærkevare-forretning, som ikke vil spille andenviolin for nogen som helst i industrien,” siger selskabets finansdirektør.

Foto: LM Otero/AP/POLFOTO/arkiv

Den amerikanske slagterikæmpe Smithfield Foods har, siden selskabet blev overtaget af kinesiske WH Group i slutningen af 2013, leveret imponerende økonomiske resultater, og overtagelsen åbner også helt nye eksportmuligheder for det amerikanske selskab i Kina, som kan være med til at sikre dem fremtidig vækst.

Det er dog et helt andet segment, som trækker læsset i det første kvartal af selskabets regnskabsår, og det er også dette segment, som Smithfield selv har de største forventninger til. Selskabet opnåede et samlet salg på tværs af sine enheder på 3,616 mia. dollars i første kvartal af 2015 mod 3,422 mia. dollars i samme periode af 2014, viser kvartalsregnskabet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier