
Den enorme britiske fødevare- og detailkoncern Associated British Foods er fortsat presset på indtjeningen, hvilket i høj grad skyldes det negative pres på sukkerpriserne i Europa. Det viser tallene for de første seks måneder af koncernens regnskabsår 2015 ifølge en pressemeddelelse.
ABF har godt nok hævet salget på tværs af alle forretningsdele – som tæller både salg af fødevarer, ingredienser og tøj i kæden Primark – med 1 pct. til 6,248 mia. pund (65,177 mia. kr.), men på driftsresultatet meldes der om et fald på 5 pct. til 474 mio. pund, mens bundlinjen dykker med 4 pct. til 450 mio. pund.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app