FødevareWatch

Sukkersalget trækker stadig ned for ABF

Storbritanniens største fødevareselskab Associated British Foods er fortsat tynget af det store pres på sukkerpriserne. Det koster på bundlinjen i første halvdel af koncernens regnskabsår.

Foto: Tina Nielsen, Polfoto

Den enorme britiske fødevare- og detailkoncern Associated British Foods er fortsat presset på indtjeningen, hvilket i høj grad skyldes det negative pres på sukkerpriserne i Europa. Det viser tallene for de første seks måneder af koncernens regnskabsår 2015 ifølge en pressemeddelelse.

ABF har godt nok hævet salget på tværs af alle forretningsdele – som tæller både salg af fødevarer, ingredienser og tøj i kæden Primark – med 1 pct. til 6,248 mia. pund (65,177 mia. kr.), men på driftsresultatet meldes der om et fald på 5 pct. til 474 mio. pund, mens bundlinjen dykker med 4 pct. til 450 mio. pund.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier