Dagligvarekæmpes vækst overgår forventningerne

Forbrugervaregiganten Unilever formåede i de første tre måneder af 2015 at levere en underliggende vækst, der var noget stærkere end forventningen blandt de analytikere, der følger selskabet.
AF RITZAU FINANS

Unilever præsterede i første kvartal af 2015 en underliggende salgsvækst på 2,8 pct., fremgår det af en salgsopdatering fra selskabet, hvilket var et stykke over forventningen i analytikerkorpset, der havde regnet med en vækst på 2,1 pct. ifølge Bloomberg News.

Omsætningen lød i første kvartal på 12,8 mia. euro, hvilket var omkring 500 mio. højere end forventningen i markedet.

Unilever skriver i salgsopdateringen, at selskabet var begunstiget af medvind på valutasiden i årets første tre måneder, mens udfordrende vilkår på mange af selskabets markeder har trukket i den anden retning, skriver Bloomberg News.

Unilever kan i øvrigt muligvis snart få et dansk islæt over sig, da A.P. Møller-Mærsks topchef, Nils Smedegaard Andersen, er på vej ind i bestyrelsen hos Unilever, skrev Børsen i slutningen af marts.

Unilever-chef har afsluttet sin danske rejse

Dansk Unilever-chef skal skabe globale resultater

Unilever bakker op om Tesco

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også