FødevareWatch

Medier: Nestlé på vej til at sælge frostvareselskab

Den schweiziske fødevarekoncern Nestlé er på nippet til at frasælge sit datterselskab Davigel til en britisk cateringkæmpe.

Foto: Fabrice Coffrini/AP/POLFOTO/arkiv

Flere internationale medier har i de seneste dage rapporteret, at Nestlé er i fremskredne forhandlinger med britiske Brakes Group om at frasælge sit frostvareselskab Davigal, og nu bekræfter de to selskaber forhandlingerne.

Det skriver Undercurrent News.

Rygterne om frasalget startede i den franske avis Les Echos i denne uge, og Reuters skrev efterfølgende, at en aftale kunne annonceres i denne uge. Men det er altså først nu, at de to selskaber selv har bekræftet forhandlingerne.

”Dette opkøb ville være et perfekt match for Brakes Group. Det ville være endnu et vigtigt skridt i forhold til at fortsætte den stærke vækst i Brakes Group og udbygge vores position som en førende europæisk foodservice-leverandør,” siger det britiske selskabs adm. direktør Ken McMeikan til fiskerimediet.

Og Brakes Group er da også en aktør, der for alvor er på vej frem på det europæiske foodservice-marked. Ifølge selskabets hjemmeside har man 10.000 ansatte og leverer produkter til foodservice-sektoren i Storbritannien, Irland, Sverige og Frankrig Opkøb af andre selskaber ser ud til at være en foretrukken taktik for den britiske koncern i dens forsøg på at vokse. I hvert fald har man opkøbt ikke mindre end 44 selskaber siden 1987, fremgår det af selskabets hjemmeside.

Og noget kunne også tyde på, at Nestlé bevidst mindsker sit fokus på frostvarer. I starten af året indgik den schweiziske storkoncern i hvert fald en aftale om at frasælge sin forretning for frosne færdigretter, La Cocinera, til den spanske afdeling af Findus Group.

Ifølge Reuters menes et salg af Davigel, at kunne indbringe mellem 200-300 mio. euro. Datterselskabet havde i 2013 en omsætning på omkring 700 mio. euro.

Nestlé sælger spansk forretning til frostvareselskab

Nestlé vil skille sig af med frostvare-selskab

Nestlé sælger juice-mærke

Nestlé vil vokse på vand i USA

Mere fra FødevareWatch

Højere omkostninger rammer Danish Crown på indtjeningen i halvåret

Halvårsregnskabet for kødkoncernen viser fremgang på toplinjen, mens indtjeningen falder som følge af dyrere energi, transport og emballage. Salgsfokus er rettet på omstilling væk fra Kina og mere afsætning i Europa og markeder som USA og Japan. Fokus på flere plantebaserede produkter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier