FødevareWatch

Medie: Mondelez vil frasælge Philadelphia

Den amerikanske fødevaregigant Mondelez International har planer om at skille sig af med sit velkendte smøreost-brand Philadelphia.

Foto: Mondelez/ PR

Den amerikanske fødevarekæmpe Mondelez International har i sinde at skille sig af med sit ikoniske smøreost-brand Philadelphia og leder netop nu efter interesserede købere.

Det skriver den britiske avis The Sunday Times.

Avisen har snakket med unavngivne kilder tæt på selskabet, som siger at Mondelez formentlig vil frasælge brandet senere på året.

Det velkendte brand menes at kunne indbringe omkring 3 mia. dollars (20,9 mia. kr.), og Sunday Times mener at vide, at selskaberne bag den nylige fusion mellem Heinz og Kraft kunne  være i spil.

Mondelez International er i øvrigt selv skabt, som et såkaldt spin off fra Kraft Foods i 2012.

Mondelez skifter ud i ledelsen

Lavazza tilbudt at købe kaffe-brand fra Mondelez

Mondelez købes ud af japansk joint venture

Mondelez opsluger allergivenlig snack-producent

Mere fra FødevareWatch

Spar styrker fokusset på egne mærker

Detailkædens egne private label-varer skal fylde mere i sortimentet, og der sættes derfor fut under udviklingen af nye sortimenttilføjelser på tværs af kategorier som frost, friske fødevarer og non-food. Ifølge mediet The Grocer sker det i et forsøg på at imødekomme forbrugernes efterspørgsel efter billigere varer i en tid med tårnhøj inflation. Hvilke konkrete produkter, der kommer ud af Spars øgede fokus på private label-mærkerne, melder historien intet om, men detailkæden meddeler, at man har planer om at skabe 90 nye produktlinjer i løbet af 2023 på tværs af alle tre kategorier. Kædedirektør, Louise Hoste, uddyber:”Taget leveomkostningskrisen i betragtning kommer Spars brandteam uden tvivl til at gennemgå alle kategorier for at sikre, at kunderne har passende muligheder for at nå deres budgetter, uanset om det er kunder, der stadig ønsker at forkæle sig med premium, eller kunder, der leder efter billigere varer.”Tilbudsjagten er nu også gået ind på Coops egne mærkerLeverandører om årsforhandlinger: ”Alle ender med at fire på indtjeningen”Danskerne flokkes om tilbud - analysehus peger nye tendenser ud

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier