FødevareWatch

Arla strømliner sit digitale udtryk

Det dur ikke, at en stor global virksomhed som Arla udtrykker sig forskelligt på alle markeder. Derfor er man i gang med at ensrette sit digitale udtryk.

Foto: Carsten Andreasen/Polfoto/Arkiv

Arla er digitalt set gået forskelligt til værks på sine mange markeder rundt om i verden. Det vil man nu rydde op i, skriver Børsen.

Opgaven er landet hos Thomas Heilskov, som skal strømline de forskellige initiativer, der allerede er kørende.

”Vi er f.eks. i gang med at bygge Castello, Arla og Lurpak op som globale brands på mere end 100 markeder. Og hvis du ser på, hvor stor en del af vores omsætning der kommer fra emerging markets, så er det klart, at vi skal have det digitale tænkt rigtigt ind,” siger han til avisen.

Ved hjælp af en styregruppe har han udarbejdet en strategi, der går på først at fremmest at give alle markeder samme tekniske fundament.

Dernæst at gøre det skalerbart så en løsning i det ene land kan bruges i det næste. Så at ensrette måden man indsamler data på, og sidst men ikke mindst at gøre kommunikationen med forbrugerne mere personlig.

Arla henter Taulov-direktør ind i ledelsen

Arla vil sælge Island til briterne

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier