Nemlig tager afsked med chef

Onlinebutikken Nemlig.com har vokseværk, og det betyder nye udfordringer på ledelsesgangen. Det koster den siddende salgs- og marketingchef jobbet.
Foto: PR
Foto: PR

I takt med at forretningen vokser skal der nye kræfter i spil i onlineforretningen Nemlig.com. Koncernen har ifølge hjemmesiden Bureaubizz.dk sagt farvel til salgs- og marketingchef David Demsitz.

"Det er rigtigt, at vi har valgt at sige farvel til David Demsitz, og vi er nu i gang med at rekruttere nye ledelseskræfter til området," siger Soffy Monies, der er presseansvarlig hos nemlig.com til hjemmesiden.

David Demsitz nåede at sidde på pladsen, hvor han havde det kommercielle ansvar, kundeservice, marketing, salg og CRM, i omkring et år. I den periode oplevede han sammen med resten af Nemlig-forretningen en stor omsætningsvækst, som i 2014 var på hele 150 pct.

Den store toplinjevækst var dog ikke at se på bundlinjen i regnskabet. 2013-underskuddet på knap en million var afløst af et stor underskud på 30,5 mio. kr. i 2014, men ifølge adm. direktør Stefan Plenge kom det ikke som nogen overraskelse.

”Det er et stort men ikke uventet underskud. Vi har stor tro på fremtiden, hvorfor vi har investeret massivt i vores forretning indenfor forskellige områder. Vi ønsker at give vores kunder den bedst mulige købsoplevelse og med vores investeringer i både et større varesortiment, bedre brugeroplevelse på websitet samt stærkere logistik set-up, har kunderne rigtig meget at glæde sig til i 2015,” hed det fra direktøren i en meddelelse.

David Demsitz kom ifølge Bureaubizz.dk til nemlig.com fra en stilling som Head of Online hos mobilselskabet 3.

Nemlig.coms bundlinje trukket ned i stort minus

Nemlig-chef går fortsat efter kraftig ekspansion

Dagligvarekæmperne har et vildt år at tale om

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også