FødevareWatch

Den rette indpakning kan sikre øko-eksporten

Dansk økologi har en stor stjerne i udlandet, men i takt med at feltet af produkter hele tiden udvides, kræver det noget særligt at vinde økohjerter i den udenlandske detailhandel.

Summerbird er et godt eksempel på en virksomhed, der gør meget ud af indpakningen, mener Helene Birk, export manager i Økologiske Landsforening. | Foto: Tobias Nørgaard Pedersen

Med fødevaretrends, der konstant peger i nye økologiske retninger, skal de danske producenter, der leger med tanken om at afsætte produkter i udlandet, hele tiden holde sig på tæerne.

Som FødevareWatch tidligere har skrevet, er der sket meget siden økologien skulle pakkes ind i genbrugspapir for at signalere traditionel økologi, og i et helt nyt såkaldt trend-brief beskriver fremtidsforskeren Birthe Linddal nogle af de emballagetendenser, som fyldte mest på øko-messen Biofach '15 i februar.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier