FødevareWatch

Produktnyheder sætter bundrekord

En ny opgørelse viser, at antallet af produktnyheder i dagligvareindustrien er rekordlavt.

Foto: Toke Hage

En ny opgørelse fra analysefirmaet Nielsen viser, at der fortsat bliver fortsat trykket på bremsen i forhold til produktnyheder i dagligvareindustrien.

Det skriver Dansk Handelsblad.

I 2013 lancerede dagligvareproducenterne på det danske marked således 286 nye produkter, og selvom det var det laveste antal hidtil blev det overgået i 2014 med 266 nye produkter.

Senior Client Executive i Nielsen Claus Werborg er dog tilfreds med at se en opbremsning i den negative udvikling.

”Antallet af nylancerede produkter i 2014 er på niveau med 2013. Dette er en ændring i tendensen fra de seneste år, hvor antallet af produktlanceringer har været støt faldende. Vi ser således måske det første resultat af, at leverandørerne og retailerne igen vil skabe vækst gennem produktnyheder,” siger han.

Aarstiderne tæt på endnu en fordobling

Dansk Supermarked sagde nej tak til Dan J.

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier