McDonald’s i offensiven med klage-app

Fastfoodkædens japanske afdeling forsøger at rette op på en række kedelige forbrugersager med lanceringen af en ny klage-app til smartphones.

Efter fundet af blandt andet en menneskelig tand i pommes fritter, har McDonald’s i Japan besluttet sig for at sætte en såkaldt klage-app i søen.

Det skriver france24.com.

Lanceringen kommer i kølvandet på faldende salg og profit i det asiatiske land samt et omdømme, der følger med nedad bakke.

”Vi vil lancere en ny smartphone app, hvor forbrugerne kan fortælle om deres følelser, meninger og efterspørgsler i forsøget på at styrke vores evne til at lytte til kundernes stemme,” skriver det japanske moderselskab i en meddelelse.

Selskabet vil også gennemgå sine procedurer for hvordan man håndterer mistænkt produktsvindel og vil udarbejde nye regler for kommunikation med kunder i april.

Kæden har været under stærk mediekritik af sin håndtering af dårlige sager det seneste år. Selskabet erkendte i januar at det var en menneskelig tand, der blev fundet i nogle pommes fritter solgt i Osaka sidste år.

 

Investorer i McDonald’s stadig ikke tilfredse

Det globale salg af McDonalds-burgere falder fortsat

McDonald's fjerner antibiotika fra sine kyllinger

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også