FødevareWatch

McDonald’s i offensiven med klage-app

Fastfoodkædens japanske afdeling forsøger at rette op på en række kedelige forbrugersager med lanceringen af en ny klage-app til smartphones.

Efter fundet af blandt andet en menneskelig tand i pommes fritter, har McDonald’s i Japan besluttet sig for at sætte en såkaldt klage-app i søen.

Det skriver france24.com.

Lanceringen kommer i kølvandet på faldende salg og profit i det asiatiske land samt et omdømme, der følger med nedad bakke.

”Vi vil lancere en ny smartphone app, hvor forbrugerne kan fortælle om deres følelser, meninger og efterspørgsler i forsøget på at styrke vores evne til at lytte til kundernes stemme,” skriver det japanske moderselskab i en meddelelse.

Selskabet vil også gennemgå sine procedurer for hvordan man håndterer mistænkt produktsvindel og vil udarbejde nye regler for kommunikation med kunder i april.

Kæden har været under stærk mediekritik af sin håndtering af dårlige sager det seneste år. Selskabet erkendte i januar at det var en menneskelig tand, der blev fundet i nogle pommes fritter solgt i Osaka sidste år.

 

Investorer i McDonald’s stadig ikke tilfredse

Det globale salg af McDonalds-burgere falder fortsat

McDonald's fjerner antibiotika fra sine kyllinger

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier