7-Eleven lander positivt resultat i presset marked

Conveniencekæden 7-Eleven  har netop fremlagt et regnskab, der viser en omsætningsvækst på kun 1,2 pct. Dog er bundlinjen sort i år.

7-Elevens seneste regnskab fortæller historien om en virksomhed, der forsøger at omstille sig til nye tider uden lukkeloven.

Kædens danske afdeling har således haft en omsætningsvækst på 1,2 pct. i 2014. Dog lykkes kæden med at løfte bundlinjen til et positivt resultat på 1,9 mio. kr. mod underskuddet i 2013 på 17,3 mio. kr.

”Da lukkeloven blev afskaffet, ændrede markedsmekanismerne sig markant. De sene aftentimer kunne vi ikke længere have for os selv. Vi har derfor været i gang med at revitalisere og skabe fornyet relevans for 7-Eleven. Vi har lyttet til vores kunder og introduceret en lang række friske og sundere alternativer indenfor mad og drikke (..),” siger adm. dir. for 7-Eleven, Jesper Østergaard i en pressemeddelelse.

Østergaard mener, at det er den rigtige vej at gå og satser derfor på fremadrettet at øge andelen af friske fødevarer i de 191 danske 7-Eleven butikker.

7-Eleven vil sikre overskud med sunde måltider

7-Eleven midt i krydsild: tvunget til at drosle ned på pizza og pølser

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Niclas Jessen/coop/pr

Coop vælger ny formand

Tidligere ISS-direktør sætter sig for bordenden af dagligvarekoncernen, erfarer Børsen. (Opdateres)

For abonnenter


Læs også



Foto: Pr

Danforel kæmper sig ud af barsk periode

For abonnenter