7-Eleven lander positivt resultat i presset marked
7-Elevens seneste regnskab fortæller historien om en virksomhed, der forsøger at omstille sig til nye tider uden lukkeloven.
Kædens danske afdeling har således haft en omsætningsvækst på 1,2 pct. i 2014. Dog lykkes kæden med at løfte bundlinjen til et positivt resultat på 1,9 mio. kr. mod underskuddet i 2013 på 17,3 mio. kr.
”Da lukkeloven blev afskaffet, ændrede markedsmekanismerne sig markant. De sene aftentimer kunne vi ikke længere have for os selv. Vi har derfor været i gang med at revitalisere og skabe fornyet relevans for 7-Eleven. Vi har lyttet til vores kunder og introduceret en lang række friske og sundere alternativer indenfor mad og drikke (..),” siger adm. dir. for 7-Eleven, Jesper Østergaard i en pressemeddelelse.
Østergaard mener, at det er den rigtige vej at gå og satser derfor på fremadrettet at øge andelen af friske fødevarer i de 191 danske 7-Eleven butikker.
7-Eleven vil sikre overskud med sunde måltider
7-Eleven midt i krydsild: tvunget til at drosle ned på pizza og pølser