FødevareWatch

HKScan hopper med på convenience-vognen

Danskerne efterspørger i stadig stigende grad convenience-produkter, når der skal købes ind. Det har producenterne fået øjnene op for og på stribe ændrer de produktporteføljerne.

Foto: JOACHIM ADRIAN/POLFOTO/ARKIV

Som FødevareWatch tidligere har beskrevet, har blandt andet DLG Food stort fokus på den danske convenience-kategori, hvor man tror på en særdeles stor fremtid.

Senest har Foods-divisionen i den store andelskoncern indledt et samarbejde med de franske convenience-specialister i virksomheden Florette om at få endnu flere snittede grøntsager ud på det danske detailmarked, hvor det stadig kun fylder en meget lille del af grøntafdelingerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier