FødevareWatch

Svigtende tyggegummi-salg tvinger Mars-selskab til fyringer

Amerikanere og canadiere har tilsyneladende mistet smagen for tyggegummi, og det tvinger nu Mars-datterselskabet Wrigleys til at lukke en fabrik og fyre flere hundrede medarbejdere.

Foto: Mars/PR

Den amerikanske tyggegummi-producent Wrigley, der er et datterselskab til Mars-koncernen, har annonceret planer om at lukke en fabrik og fyre flere hundred ansatte.

Det skriver mediet Confectionery News.

Wrigley vil lukke fabrikken, som ligger i den canadiske by Toronto i marts 2016 og flytte produktionen til USA, hvilket vil medføre en fyreseddel til 383 medarbejdere. Ifølge selskabet er fabrikslukningen en direkte konsekvens af det svigtende tyggegummi-salg i Nordamerika.

”På trods af forbedringer i tyggegummi-kategorien på det seneste og øget produktivitet i vores forsyningskæde, så har det ikke været nok til at kompensere for den nedgang, man har set i tyggegummi-kategorien i de senere år,” skriver Wrigley ifølge Confectionery News i en pressemeddelelse.

Værdien af tyggegummi-salget i Nordamerika er faldet med 22 pct. til 4 mia. dollars mellem 2009 og 2014, mens det globale tyggegummi-marked voksede med 0,3 pct. i den samme periode, skriver mediet med henvisning til tal fra Euromonitor International.

Mars udnævner ny nordisk chef

Mondelez flytter tyggegummiproduktion til Polen

Mars udpeger ny chokoladechef

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier