Thise må ansætte for at følge med skyr-salget

Salget af den islandske specialitet går så godt, at mejeriet har måtte investere i medarbejdere og nye produktionsfaciliteter.
Foto: Casper Dalhoff/Polfoto/Arkiv
Foto: Casper Dalhoff/Polfoto/Arkiv

Thise Mejeris salg af skyr går så godt, at mejeriet har været nødsaget til at udbygge og ansætte nye medarbejdere.

Det skriver TV Midtvest.

Thise lancerede den islandske specialitet i 2006 som det første mejeri på det danske marked og forventede til at starte med, at det ville være forbeholdt en niche af forbrugerne.

Siden da er omsætningen steget med 150 mio. kr., og mejeriet producerer nu 10.000 ton om året. Samtidig har det været nødvendigt at investere 20 mio. kr. i skyr-maskiner, mens man også har ansat 18 nye medarbejdere.

”Forbruget er så stort ude i butikkerne, at kunderne bliver utilfredse med os, hvis vi ikke producerer noget mere,” siger direktør Poul Pedersen til TV Midtvest.

Konkurrenten Arla nyder også godt, at danskerne har fået øjnene op for skyr. Her producerer man 7.000 til 8.000 ton skyr om året.

Skyr har vundet indpas i danskernes madvaner

Thise er tilbage på toppen

Thise til kineserne: "Ro på"

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også