FødevareWatch

Coop dropper jagten på flere kvadratmeter

Detailkoncernen bruger for mange penge på at være med i konkurrencen om at få de fleste og bedste butiksarealer i Danmark. Alene i år vil koncernen spare 100 mio. kr. ved at kigge på de eksisterende butikker, siger detailudviklingsdirektør.

Foto: Anders Finn

Kræn Østergaard Nielsen, detailudviklings-og ejendomsdirektøren der kun har været i Coop siden august, har allerede sat tydelige spor i Coop-koncernen. Antallet af discountbutikker i Danmark er steget voldsomt i de senere år, men fremover vil Kræn Østergaard Nielsen og Coop fokusere på de eksisterende butikker, og dermed vil koncernen alene i 2015 spare 100 mio. kr.

Det skriver Berlingske Business.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier