FødevareWatch

Emballageproducent åbner dansk supermarked

Emballageproducenten DS Smith slår i næste uge dørene op til et konceptsupermarked, hvor kunderne kan se indpakningsløsninger i alle afskygninger.

Foto: Lars Krabbe

I et forsøg på at gøre det klarere for dagligvareproducenter, hvilke emballager, der virker i detailhandlen, og hvilke der ikke gør, åbner emballageproducenten DS Smith i næste uge et såkaldt Impact Centre i Taastrup.

Bygget op som et supermarked, har producenten fokus på, hvordan forskellige emballageløsninger tager sig ud, hvordan de virker i butiksmiljøet, samt hvor meget indflydelse emballagen desuden har på håndtering og logistik for detailhandlens medarbejdere, skriver DS Smith i en pressemeddelelse.

"Hvis ikke der er arbejdet grundigt med emballagens evner til at klare sig igennem hele forsyningskæden, ser man alt for ofte, at konsekvenserne er mistet salg og spildte ressourcer. Men i Impact Centre giver vi altså vores kunder adgang til den viden og inspiration inden for emballage, der ofte er afgørende for, om et produkt ”rykker” i butikkerne eller ej,” udtaler Mette Herrefoss, Impact Centre Manager i DS Smith.

Impact Centre i Taastrup slår dørene op ved en indvielse den 15. januar 2015, og bliver et fællesnordisk, kommercielt samlingspunkt for DS Smiths aktiviteter i Danmark, Sverige og Finland. Centret i Taastrup bliver det 5. af sin slags i Europa.

Mad må pakkes anderledes ind for at leve op til de globale forbrugere

DI: Giftstoffer i emballage overrasker danske virksomheder

Tyskere vil åbne emballagefrit supermarked

Mere fra FødevareWatch

Royal Greenland vil sprede nettet mere ud globalt

Den grønlandske fiskekæmpe skal have flere og tykkere tråde ud til de store globale markeder. Efter et barskt 2020 med nedgang i omsætningen på knap en halv mia. kr. og underskud skal salgskanalerne være stærkere, lyder det fra topchef Mikael Thinghuus.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier