
Over de næste fem år vil Coop fordoble salget af økologiske varer, og ud over at sænke priserne på øko-varerne med samlet én mia. kr., vil koncernen også hjælpe de mindre økologiske producenter frem, så de er klar til den øgede efterspørgsel, som man forventer følger i halen på den økonomiske satsning.
"Helt praktisk handler det om, at de skal have en slags kørekort til alt lige fra at få godkendelse og stregkoder på plads, til hvordan de får logistikken til at hænge sammen, når nu de kun skal levere til en del af vores butikker, som mange af disse leverandører jo kommer til at gøre fra start," siger Coops food-direktør, Jens Visholm, om det praktiske arbejde i den nyoprettede enhed, der kommer til at bestå af ti udviklere, der kommer til at arbejde en del ude i marken.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app