FødevareWatch

Byg-selv-burgere skal redde McDonald’s

McDonald’s har netop præsenteret det største fald i de månedlige salgstal i USA i mere end ti år. Et nyt koncept, som netop nu udrulles i hjemlandet, skal redde den skrantende fastfood-forretning.

Foto: Nam Y. Huh/AP

Den pressede amerikanske fastfoodkæmpe McDonald’s præsenterede i denne uge flere dårlige nyheder. Salget er raslet ned i verdens største fastfood-kæde og butikslukninger i Rusland og en leverandørskandale i Kina har skubbet yderligere til den dårlige udvikling koncernen er inde i.

Og i denne uge vidnede de seneste månedlige salgstal fra USA om det største fald i et årti. Det skriver Bloomberg.

De såkaldte same-store salgstal – dvs. salget i de forretninger der har været åbne i mere end et årti – viste således et fald på 4,6 pct. i november. Det er det største fald i salget siden juni 2001 og markerer samtidig den syvende måned i træk med en nedadgående kurve.

McDonald’s har for nylig annonceret en omfattende omstrukturering af selskabsstrukturen i USA for at modvirke den skuffende udvikling, man er inde i. Det indebærer bl.a., at der bliver større mulighed for at restauranternes menu tilpasses de forskellige amerikanske regioner.

McDonald’s vil ændre struktur

Og den større frihed i forhold til tilpasning af menuen skal også videregives til kunderne, skriver Bloomberg i en separat artikel.

McDonald’s lancerede for nylig et nyt byg-selv-burger-koncept kaldet Create Your Taste ved nogle få restauranter i det sydlige Californien, og det koncept skal nu udvides til yderligere fem amerikanske stater, ligesom man giver kunderne mulighed for at vælge mellem endnu flere ingredienser.

McDonald’s genåbner russiske restauranter

USA's svigtende appetit koster McDonald's

McDonald's: Burgersalget svækket af kinesisk kødskandale

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier