
På overfladen ser det netop aflagte kvartalsregsnkab fra svenske Cloetta rigtig flot ud. Konfekturegigant Cloetta, der bl.a. står bag mærkerne Malaco og Läkerol, har hævet både top- og bundlinje i årets tredje kvartal.
Selskabet har hævet omsætningen med 9,1 pct. fra 1,194 mia. svenske kroner i tredje kvartal sidste år til 1,303 mia. SEK i år, mens driftsresultatet stiger med hele pct. 36 pct. fra 131 mio. SEK til 178 mio. SEK, og bundlinjen lander på nogenlunde samme niveau som den sammenlignelige periode af 2013, nemlig 87 mio. SEK mod 86 mio. SEK i samme kvartal 2013.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app