FødevareWatch

Osuma.dk vil nå alle danskere med Post Danmark

Onlinesupermarkedet Osuma.dk vil være landsdækkende med nyt Post Danmark-samarbejde. Det skal erstatte dyre investeringer i egne biler, siger direktør.

Foto: Valdemar Jørgensen

Mens nemlig.com kører derudaf på top- og bundlinje går det lidt langsommere i internetbutikken Osuma.dk, som i de seneste to har præsenteret røde tal på bundlinjen.

I april tiltrådte den nye direktør Steen Trier Hansen, og han vil ifølge Dansk Handelsblad bringe internetbutikken ud til alle danskere gennem nyt og billigere sats, hvor man ikke længere udelukkende vil benytte sig af egen flåde af budbiler. I stedet skal Post Danmark klare en del af distributionen.

"Vi har hidtil benyttet en dyr og aggressiv metode til vækst, og det lykkedes os sidste år at øge omsætningen med 60 procent. Vores omsætning stiger støt, og lige nu er vores omsætningsvækst pænt tocifret, ligesom vores indtjening er stigende. Men i fremtiden vil vi i højere grad benytte Post Danmark som distributør," siger Steen Trier Hansen til Dansk Handelsblad.

Online supermarked tabte stort i 2013

Post Danmark sidder tungt på onlinehandel

Post Danmark haler online fiskebutik i land

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier