FødevareWatch

Slik og ingredienser sikrer vækst i Orkla

Norske Orkla går frem på både driften og bundlinjen i tredje kvartal, selvom man oplever et lille fald i omsætningen. Man er godt på vej til at blive ”et rendyrket mærkevareselskab”, skriver ledelsen.

Foto: Orkla/ PR

Den norske fødevarekæmpe Orkla er gået marginalt tilbage på omsætningen, men kan alligevel præsentere en pæn vækst på bundlinjen i årets tredje kvartal. Det viser det netop aflagte regnskab.

Resultatet sikres i høj grad af salget af koncernens egne mærkevarer, især indenfor segmenterne konfekture & snacks og ingredienser, og selskabet mener, at det - samt et par markante opkøb i løbet af året - viser, at man fortsat nærmer sig målsætningen om at blive et rendyrket mærkevareselskab.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier