FødevareWatch

Del Monte hæver bundlinjen med 210 pct.

Den amerikanske frugtgigant Fresh Del Monte Produce har mere end tredoblet sit nettoresultat i årets tredje kvartal. Det skyldes primært et øget salg af bananer og ananas på hjemmemarkedet, samt en reduktion i omkostningerne.

Fresh Del Monte Produce stormer fortsat frem.

Den amerikanske frugt- og grøntproducent har præsenteret en beskeden fremgang i omsætningen i årets tredje kvartal, mens bundlinjen er på himmelflugt.

Det er konklusionen i det netop aflagte kvartalsregnskab fra koncernen.

Omsætningen i de tre måneder frem til d. 26. september 2014 lander på samlet 884,6 mio. dollars mod 861,1 mio. dollars i den samme periode sidste år – en fremgang på 3 pct.

Det fornuftige toplinjeresultat er primært drevet af øgede salgsvolumener af bananer og ananas - to af selskabets vigtigste produkter - på det nordamerikanske marked, samt højere salgspriser på bananer på globalt plan.

Og da selskabet samtidig har draget nytte af lavere fragt- og distributionsomkostninger og løbende driftseffektivitet er fremgangen i drifts- og nettoresultatet endnu mere mærkbart.

Resultatet af den primære drift stiger således med 296 pct. fra 7,4 mio. dollars i tredje kvartal af 2013 til 29,3 mio. dollars i den seneste periode, mens bundlinjen vokser med 211 pct. fra 6,4 mio. dollars til 19,9 mio. dollars.

I de to foregående kvartaler har Del Monte ligeledes præsenteret store forøgelse i resultatet. Følg nedenstående links for at læse mere om de regnskaber.

Frugtgigant hæver overliggeren

Frugtgigant øger bundlinje med 40 pct.

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier