FødevareWatch

Online-supermarked lukker ned

Alt imens Dagrofa-koncernen arbejder på et digitalt supplement til den nye Meny-kæde, sættes arbejdet i en af koncernens online-butikker helt i bero.

Foto: Benjamin Kürstein

I sidste måned lancerede detailkoncernen en ny strategi, som blandt andet betyder, at SuperBest- og Eurospar-kæderne bliver lagt sammen og fremover kommer til at optræde under det fælles Meny-brand.

I samme ombæring er Dagrofa i gang med at finde ud af, hvordan tilstedeværelsen på internettet skal være, når det kommer til onlinesupermarkeder, og det kommer nu til at koste SuperBest.dk livet.

Dagrofa skriver i en meddelelse, at alt arbejde på SuperBest Online stilles i bero, men ikke noget om, hvornår forbrugerne for sidste gang kan handle i netbutikken.

”Vores detailforretning står over for seks-otte måneder med store forandringer – både med etablering af nye butikker, ny organisation og opbygning af nye forretningsprocesser. Set i det lys, er der også behov for, at vi gentænker, hvordan vi ønsker at drive online-dagligvarehandel,” siger Per Thau, koncernchef i Dagrofa.

”Kort fortalt ønsker vi at finde det rette format for en onlinebutik i regi af MENY. Her mener vi ikke, at den nuværende forretningsmodel fungerer godt nok. Derfor tager vi en arbejdspause, hvor vi kan gentænke vores onlinekoncept og skabe fremtidens onlineforretning i MENY, som vi efter planen lancerer næste år,” tilføjer han i meddelelsen.

De første fysiske butikker i den nye MENY-kæde, åbner ifølge Dagrofa i løbet af første halvår i 2015. Kæden bliver til i samarbejde med de selvstændige købmænd, der i dag ejer en del af SuperBest og EUROSPAR-butikkerne.

Kiwi åbner butikker i dobbelt størrelse

Catering Engros på jagt efter små producenter

Dagrofa klar med plan for Metros markedsandele

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier