Danmark har rekord i dagligvarer på tilbud

Danskerne er det folkefærd i Norden, der køber flest dagligvarer på tilbud, viser tal fra analysehuset Nielsen.
Det skriver Markedsføring.dk.
Tallene viser, at 29 pct. (opgjort i værdi) af alle varer købt i dagligvarehandlen er solgt på tilbud. Enten som spotvare i en tilbudsavis eller som en vare, hvor prisen er sat ned.
Ifølge Søren Fromberg Nielsen, der er Head of Analytics hos Nielsen, har Danmark nordisk rekord i andelen af varer solgt på tilbud. Og tendensen stiller store krav til producenter og kæder.
”For producenternes og kædernes synspunkt kan udviklingen være en ond spiral, da en optrapning af pristilbud i en kategori i de fleste tilfælde vil betyde, at samtlige brands vil være nødsaget til at foretage prisreduktioner for at opretholde markedsandele,” siger Søren Fromberg Nielsen til Markedsføring.dk.
De varegrupper, hvor man typisk ser den højeste andel af salg på tilbud, er kaffe, øl, sodavand, vaskemiddel, shampoo og toiletpapir.
Kiwi-direktør: Vi kæmper for accept
Lidl vil udvide til 150 butikker
Døgn-Netto opruster på LøgismoseRelaterede artikler:
Kiwi-direktør: Vi kæmper for accept
For abonnenter