FødevareWatch

Mad ud af huset styrker presset koncern

Dagrofa med discountkæden Kiwi og Superbest-butikker har høj fart på salget af fødevarer til danske restauranter, kantiner og hoteller.

Foto: Ole Lind

Flere danskere, som spiser uden for hjemmet, øger salget i den danske dagligvarekoncern Dagrofa, der ellers er presset på flere fronter.

Dagrofa er nummer tre på markedet efter giganten Dansk Supermarked og derefter Coop Danmark. Koncernen har i modsætning til konkurrenterne også store aktiviteter inden for foodservice og catering, der forsyner hoteller, restauranter, kantiner og andre med varer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier