FødevareWatch

Netto spås hård start i Storbritannien

Det bliver lidt af en udfordring for Netto at bide sig fast på det britiske detailmarked, vurderer analytikere. Konkurrencen er ekstrem hård og markedet er svært, lyder det.

Foto: POLFOTO

Inden året er gået, har de første Netto-butikker slået dørene op i Storbritannien.

Men derfra og til at finde fodfæste, er der lang vej, vurderer branchekendere over for Børsen.

”Det bliver noget af en udfordring at etablere en ny discountkæde på det britiske marked. Konkurrencen er ekstrem hård, og markedet er svært, fordi salget af fødevarer ligger flad eller er svagt faldene i Storbritannien,” siger detailhandelsanalytiker David Gray fra London-selskabet Planet Retail til avisen.

Det er ikke mere end fire år siden, at Netto havde 103 butikker på det britiske marked, som så blev solgt til konkurrenten Asda for 7 mia. kr.

”Netto er kendt som en skuffelse og fiasko i Storbritannien. De kæmpede for at tjene penge, og de skalerede aldrig til en størrelse, der fik betydning i markedet, ” siger Bryan Roberts, analysechef i analyseselskabet Kantar Retail til Børsen.

Lidl går mod strømmen med ny fødevarestrategi

Fakta-chef på trapperne med ny kurs

Detailkæder beskyldes for falsk deklaration

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier