FødevareWatch

Mondelez ændrer i direktionen

Den amerikanske fødevaregigant Mondelez International har oprettet en ny koncerndirektør-post, samtidig tager man afsked med sin nuværende marketing-direktør.

Den amerikanske fødevarekoncern Mondelez International, som i 2012 blev spundet ud af Kraft Foods, har oprettet en ny koncerndirektør-stilling for at sætte skub i sin globale vækst. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Mondelez har således ansat Mark Clouse til den nye stilling som Chief Growth Officer, vækstdirektør, hvor han vil være ansvarlig alle områder af selskabets vækststrategi, herunder global strategi, gloabl markedsføring, globalt salg, samt forskning, udvikling og kvalitet.

Koncernen oplyser videre, at man vil gå over til regional og kategori-baseret driftsmodel på verdensplan fra og med 1. januar 2015. Denne driftsmodel har ifølge selskabet været brugt med stor succes i Europa og Nordamerika, og den bliver nu også implementeret på alle andre markeder for at drive væksten, strømline beslutningstagningen og nedbringe den tid, det tager, at få nye produkter på markedet.

Det fremgår også af meddelelsen, at Mondelez har taget afsked med sin tidligere marketingdirektør Mary Beth West, som har været i selskabet igennem en længere årrække.

Kraft Foods’ bundlinje falder med 40 pct.

Mondelez skaber verdens største kaffeselskab

Salget i Kraft Foods lider under sen påske

Mondelez trodser russisk trussel

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier