FødevareWatch

Lurpak er størst i Storbritannien

Nye data viser, at Arlas smørmærke Lurpak nu er det største brand indenfor smørbare produkter i Storbritannien.

Foto: Martin Lehmann/POLFOTO/arkiv

Lurpak er nummer et i Storbritannien. Det er ifølge mediet FoodBev.com den konklusion man kan drage af nye tal fra analysefirmaet AC Nielsen.

De dugfriske tal viser således, at Lurpak nu er det største brand indenfor kategorien BSM (Butter, Spreads & Margarine) målt på volumen.

Lurpak har godt nok været nummer et de seneste syv år i træk, hvis man måler på værdi, men nu kan Arlas smørprodukt altså bryste sig af at være nummer et på begge parametre.

”Lurpaks resultater har overgået alle vores forventninger og vi er henrykte over at kunne fejre vores nye førsteplads, især fordi det er meget tidligere end forventet,” siger Stuart Ibberson fra Arla Foods UK, der har ansvaret for bl.a. Lurpak-brandet.

Arla afviser myndigheders priskritik

Arla hæver smørpriser trods fjernelse af fedtafgift

Dragsbæk kigger mod udlandet

Arla i smør-krig med Orkla-selskab

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier