FødevareWatch

Tulip vil skære i leverandørerne

Danish Crown-ejede Tulip har lanceret en ny strategi med navnet "Winning Together" og vil i fremtiden have færre, men tættere partnerskaber.

Foto: Ole Lind

Tulip skal i fremtiden være langt bedre til at udnytte den ekspertise, som selskabets leverandører ligger inde med. Derfor kommer selskabet fremover til at have færre leverandører, men til gengæld vil man være tættere med de tilbageværende.

Det er hovedbudskabet i Tulips nye "Winning Together"-strategi, som for nylig er blevet præsenteret i England. Med den nye strategi og et tættere samarbejde med leverandørerne vil selskabet vende den tillidskrise, som mange i kødindustrien oplever i kølvandet på sidste års "hestekøds-skandale".

Det skriver branchemediet Meatinfo.

"Vi har en fantastisk mængde ekspertise på tværs af vores leverandørbase, og vi ønsker at samarbejde langt mere med vores nøgleleverandører for at sikre vækst på den bedst mulige måde," udtalte Tulips adm. direktør, Chris Thomas, ved en ræsentation af den nye strategi, hvor Tulip havde samlet mere end 150 leverandører.

Direktøren fortalte åbent, at Tulip kommer til at skære i leverandørbasen, men de tilbageværende "vindere" kan altså se frem til et tættere samarbejde.

3-stjernet breder sig ud

DC-tillidsmand: "Hvis vi lukker, bliver jeg totalt skuffet"

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier